Zakaria, Faris Yahya (2018) Pelatihan dan pengembangan SDM karyawan di PT. Bank Syariah Mandiri Kantor KCP Batu. Diploma thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
![]() |
Text (Fulltext)
15530022.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (2MB) |
Abstract
INDONESIA:
Pemasalahan yang terjadi di perbankan syariah saat ini adalah tidak mudah mencari sumber daya manusia yang profesional, karena kebanyakan sumber daya manusia yang bekerja di perbankan syariah tidak berlatar belakang pendidikan perbankan syariah, untuk itu perbankan syariah perlu meningkatkan kualitas sumber daya manusia di samping peningkatan kualitas lainya seperti produk dan jasa perbankan
Metode yang digunakan terbukti efektif, seperti proses pelatihan calon karyawan PT Bank Syariah Mandiri KCP Batu yang menggunakan metode pelajaran didalam kelas in class dan pelatihan sambil bekerja on the job training, sedangkan dalam proses pengembangan karyawan, metode yang digunakan oleh PT Bank Syariah Mandiri KCP Batu adalah metode rotasi pekerjaan, persiapan untuk pengganti dan juga memakai kembali metode pelatihan (pelatihan sambil bekerja). Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan pelatihan dan pengembangan sumber daya manusia pada PT Bank Syariah Mandiri KCP Batu.
Penelitian ini menggunakan metode kualitatif dengan teknik pengumpulan data berupa wawancara dan observasi. Teknik penentuan informan yang digunakan oleh penulis adalah purposive sampling. General Support Staff, CBRM , serta para staff karyawan merupakan informan dalam penelitian ini. Penulis menggunakan teknik triangulasi sebagai teknik untuk menguji kebenaran data.
ENGLISH:
The problems happening in syaria banking today is the difficulties of seeking for professional human resource, because many human resource who works in the syaria banking is not syaria banking education background, thus the syaria banking need to improve the quality of human resource development besides of improving the improvement of other’s quality such as product and banking service.
The method used is proved effective, such as the training of staffs’ candidate in Mandiri Syaria Bank Batu branch office which uses the method of in class learning and training while on the job training, while the process of staffs’ development, the method used by Mandiri Sayria Bank Batu branch office is working rotation method, preparation of replacement and also uses again the training methos (training while working). This research is purposed to describe the training and development of human resource in Mandiri Syaria Bank Batu branch office.
This research uses qualitative method with the data collection techique in the form of interview and observation. The informant choice which is used by the researcher is purposive sampling. General Support Staff, CBRM, also all the staffs are informant in this research. The researcher uses triangulation technique in order to examine the data validation.
Item Type: | Thesis (Diploma) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Alim, Syahirul | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | pelatihan; pengembangan sumber daya manusia; training; human resource development | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Perbankan Syariah (D3) | ||||||
Depositing User: | Unnamed user with username M. Dzikrullah | ||||||
Date Deposited: | 26 Feb 2019 08:31 | ||||||
Last Modified: | 26 Feb 2019 08:31 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/12866 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
![]() |
View Item |