Maming, Abdulkarim (2017) Perilaku konsumen dalam keputusan pembelian: Studi pada minimarket di Kelurahan Tlogomas Kota Malang. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (FullText)
13510204.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (1MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Prilaku konsumen adalah proses yang dilakikan oleh seseorang , organisasi dalam mencari, mebeli, menggunakan, dan membuat produk atau jasa setelah dikonsumsi untuk memenuhi kebutuhannya, prilaku kansumen akan di perlihatkan dalam beberapa tahap yaitu sebelum pembeli, dan setelah pembelian, dalam proses konsumen mempelajari di mana dalam kondisi macam apa dan bagaimana kebiasaan seseorang membeli produk tertentu dengan merek tentu, dan bayek faktor yang memgaruhi seseorang melakukan pembelian terhadup suatu produk. Manajemen perlu mempelajari foktor-faktor tersebut diantaranya adalah faktor ekonomi, psikologi, dan sosiologis.
Jenis penelitian yang digunakan adalah kualitatif dengan pendekatan deskriptif. Data primer dalam penelitian ini diperoleh melalui observasi dan hasil wawancara dengan konsumen Alfamart dan indomaret dan beberapa informan yaitu mahasiswa, geluarga sekitar daerah Lowokwaru Kelurahan Tlogomas Kota Malang.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Penerapan strategi lokasi daerah Lowakwaru karena di daerah ini merupakan lokasi yang cukup strategi dalam menjankau teman-teman pembelian seperti Alfamatr dan Indomaret disamping itu banyek mahasiswa karena dekat dengan kampus dan warga sekitar sering berlanja di Alfamart dan Indomaret.
ENGLISH:
Consumer behavior is a process that is done by a person, organization in seeking, buying, using, and making a product or service after being consumed to meet their needs, consumer behavior will be displayed in some stages namely before buying, and after buying, in the process where the consumer learn where in what condition and how the custom of someone in buying a certain product with certain brand, and many factors that influence someone to do the purchase of some products. Management needs to learn those factors among others are the factors of economics, psychology, and sociological.
Type of research used was qualitative with descriptive approach. Primary data in this research was obtained through observation and results of interview with consumers of Alfamart and Indomaret and several informants namely college students, the families around the area of Lowokwaru Subdistrict of Tlogomas Malang City.
Results of this research showed that the implementation of strategy of location of Lowakwaru area because in this area was the location that quite strategic in reaching friends of purchase such as Alfamart and Indomaret beside that a lot of college students because it was close to campus and surrounding people often go shopping in Alfamart and Indomaret.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Rahayu, Yayuk Sri | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Implementasi; perilaku konsumen dalam keputusan pembelian; Implementation; behavior of consumer in decision of purchase | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Zuhria Sulkha Amalia | ||||||
Date Deposited: | 20 Jul 2018 10:46 | ||||||
Last Modified: | 20 Jul 2018 10:46 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/11288 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |