Hamida, Ashfiya’ (2017) Strategi pengelolaan brand equity: Studi pada PT. Garuda Indonesia (Persero) Tbk Branch Office Surabaya. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
13510007.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Sebuah merek yang terkenal dan terpercaya merupakan aset yang tak ternilai. Garuda Indonesia sebagai salah satu merek maskapai penerbangan di Indonesia menjadi brand maskapai yang terkuat di benak konsumen yang terbukti dari perolehan Top Brand Award maskapai penerbangan selama 13 tahun terakhir yang terhitung dari tahun 2003-2016.
Penelitian ini bertujuan untuk mengungkap strategi pengelolaan merek PT Garuda Indonesia (persero) Tbk serta dampaknya yang diakibatkan oleh pengelolaan merek tersebut. Jenis penelitian merupakan penelitian deskriptif (descriptive research) dengan pendekatan kualitatif. Metode pengambilan data yang dilakukan melalui teknik pengumpulan data wawancara, observasi dan dokumentasi. Wawancara dilakukan pada perusahaan serta konsumen, sedangkan observasi dilakukan pada kondisi bandara, media sosial, media cetak serta dokumentasi yang dimiliki perusahaan terkait.
Hasil dari penelitian ini menunjukan bahwa strategi pengelolaan merek Garuda Indonesia adalah konsistensi pelayanan terhadap penumpang, konsistensi Brand Awarenes, pengelolaan SDM yang unggul dan lain-lain. Sedangkan dampak dari pelaksanaan strategi tersebut adalah konsistensi perolehan Top Brand award maskapai penerbangan di Indonesia kepercayaan pelanggan yang semakin kuat, perusahaan dapat menetapkan harga premium dan lain-lain.
ENGLISH:
A well-known and trusted brand is an invaluable asset. Garuda Indonesia as one of the airline brands in Indonesia became the strongest airline brand in the minds of consumers as evidenced by the acquisition of Top Brand Award airline over the last 13 years from 2003-2016.
This study aims to reveal the brand management strategy of PT Garuda Indonesia (Persero) Tbk and the impact caused by the brand management. This type of research is descriptive research with qualitative approach. Methods of data retrieval using interview data collection techniques, observation and documentation. Interviews conducted on companies and consumers, while observations made on the condition of airports, social media, print media and documentation owned by related companies.
The results of this study show that the brand management strategy of Garuda Indonesia is consistency of service to passenger, Brand Awareness consistency, superior human resource management and others. While the impact of the implementation of the strategy is consistency of the acquisition of Top Brand award airlines in Indonesia customer confidence is getting stronger, the company can set the price premium and others.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Slamet, Slamet | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Strategi; Brand; Brand Equity; Strategy; | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Arsyadillah Arsyadillah | ||||||
Date Deposited: | 09 May 2018 09:21 | ||||||
Last Modified: | 09 May 2018 09:21 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/10561 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |