Ilham, Moh. (2017) Analisis efektivitas iklan media online melalui Facebook pada Distro Simple One di Kabupaten Probolinggo. Undergraduate thesis, Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim.
|
Text (Fulltext)
10510088.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (3MB) | Preview |
Abstract
INDONESIA:
Perkembangan media sosial sangat pesat dan semakin populer terutama perkembangan penggunaan media sosial facebook, dari dunia usaha, menggunakan media sosial facebook sebagai tempat untuk memasarkan dan mempromosikan suatu produk. Peranan pemasaran dalam perusahaan untuk lebih berperan dipasar dengan memanfaatkan dan mencari peluang pasar. Distro Simple One memanfaatkan media sosial facebook sebagai sarana untuk mempromosikan dan mengiklankan barang yang di jual, untuk mengetahui seberapa besar pengaruh iklan kepada perusahaan adalah dengan cara mengukur efektivitas sebuah iklan.
Hal ini sangat menarik bagi penulis untuk meneliti Seberapa efektif iklan media online melalui facebook yang telah dilakukan oleh Distro Simple One di Kabupaten Probolinggo, dalam engukur efektivitas periklanan penelitian ini menggunakan empat elemen dimensi pendekatan metode EPIC Model yakni empati (empathy), persuasi (persuasion), dampak (impact) dan komunikasi (communication) sebagai alat ukur periklanan. Penelitian ini munggunakan metode kuantitaif deskriptif dengan pengumpulan data cara observasi, penyebaran akngket, wawancara dan dokumentasi. Analisis datanya menggunakan analisis Tabulasi sederhana.
Dari hasil penelitian menunjukkan rataan Dari total skor rataan pendapat respoden atas pernyataan - pernyataan yang mengukur dimensi empati didapat hasil sebesar 3,45, dimensi persuasi sebesar 3,01, dimensi dampak sebesar 3,04, dan dari dimensi komunikasi sebesar 3,01. Nilai EPIC rate 3,13 nilai tersebut menunjukkan bahwa secara keseluruhan dapat disimpulkan bahwa iklan distro Simple One dinilai melaui media sosial cukup efektif.
ENGLISH:
Development of social media and increasingly popular, especially development of the use of social media facebook, from the world of business, using social media facebook as a place to market and promote a product. The role of marketing in the company to actively participate in the market by leveraging and seek market opportunities. The distributions facebook Simple One advantage of social media as a means to promote and advertise the goods are sold, to determine how much influence the company's advertising is a way to measure the effectiveness of an ad.
It is very exciting for authors to examine how effective advertising media online through facebook that has been done by Distro Simple One in Probolinggo, in engukur advertising effectiveness research using four elements-dimensional approach to methods of EPIC model that empathy, persuasion, impact, and communication as a measurement of advertising. This research uses descriptive quantitative method of data collection by observation, questionnaires, interviews and documentation. Analysis of data using simple tabulation analysis.
The results showed the average of the total score of the average opinion of respondents on statements that measure the dimensions of 3.45 results obtained empathy, persuasion dimension of 3.01, the dimensions of the impact of 3.04, and from the communication dimension of 3.01. Value EPIC rate of 3.13 value indicates that overall it can be concluded that the advertisement distribution Simple One assessed through social media is quite effective.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Supervisor: | Fatkhurrozi, M. | ||||||
Contributors: |
|
||||||
Keywords: | Efektivitas; Strategi Pemasaran; Metode EPIC; Effectiveness; Marketing Strategies; Methods EPIC | ||||||
Departement: | Fakultas Ekonomi > Jurusan Manajemen | ||||||
Depositing User: | Arsyadillah Arsyadillah | ||||||
Date Deposited: | 30 Apr 2018 10:31 | ||||||
Last Modified: | 30 Apr 2018 10:31 | ||||||
URI: | http://etheses.uin-malang.ac.id/id/eprint/10457 |
Downloads
Downloads per month over past year
Actions (login required)
View Item |